Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Co dělat, když ztratíte telefon?

Je s vámi takřka každou vteřinu každého dne a v podstatě vaším osobním počítačem. Kdo? Přeci váš smartphone. Zajisté obsahuje spoustu důležitých a citlivých dat, ale také vzpomínek v podobě fotografií, videí či zpráv. V duchu hesla „jistota je jistota“ vám poradíme, jak ztrátě telefonu i dat předejít.

Uzamčení obrazovky

Když už se váš telefon dostane do rukou nepovolené osoby, jediná věc, která stojí mezi ní a vašimi daty, je uzamčená obrazovka. Nepodceňujte proto kód či gesto, kterým svůj telefon zabezpečujete.

  • Android: Nastavení > Zabezpečení nebo Nastavení > Zámek obrazovky.
  • iOS: Nastavení > Touch ID a kódový zámek

Máte-li smarphone nové generace, který umožňuje k zabezpečení i biometrické údaje, jako je otisk prstu nebo rozpoznání obličeje, pak neváhejte a použijte je.

 TIP: Nastavujete-li odemykání gestem, zvolte gesto co nejkomplexnější, které nebude snadné uhádnout. Pro otisk prstů použijte minimálně palec a ukazováček – smarphone se vám bude pohodlněji odemykat, ať už jej držíte v ruce nebo jen leží na stole.

Android Device Manager

Majitelé zařízení s operačním systémem Android mohou využit nástroje Android Device Manager, který vám pomůže se sledováním ztraceného nebo ukradeného zařízení. Zároveň si díky němu můžete své zařízení na dálku vymazat. Stačí mít jen aktivní Google účet, stáhnout Device Manager jako aplikaci a případně ho ovládat přes webové rozhraní.

Android Device Manager vám po přihlášení k vašemu Google účtu zobrazí veškerá vaše zapnutá zařízení na mapě. Můžete si pak jeho prostřednictvím na dálku přehrát zvuk nebo obnovit tovární nastavení a všechna data z telefonu tím zcela smazat.

iPhone a služba iCloud

Ani „Jablíčkáři“ nemusejí mít strach. Důležité je mít aktivovanou službu Najít můj iPhone. Tuto službu aktivujete v Nastavení ➡️ Apple ID ➡️ iCloud ➡️ Najít můj iPhone a zapnutím přepínače Najít můj iPhone. Na stránce https://www.icloud.com/find se přihlaste za pomoci vašeho Apple ID ke svému účtu na iCloud a vyhledejte své zařízení.

TIP: Při zaputí služby Najít můj iPhone na iPhonu se tato služba automaticky aktivuje také na všech spárovaných hodinkách Apple Watch. Stejně tak můžete funkce Najít můj iPhone aktivovat pro Apple Watch, čímž ji automaticky zapnete také na spárovaném telefonu.

Pokud na svém iPhonu aktivujete službu Najít můj iPhone nebo pokud ho pomocí služby Najít můj iPhone vyhledáte na mapě, jsou informace o jeho poloze, o zařízení samotném a o vašem účtu odeslány společnosti Apple. Ta je uloží, aby vám mohla poskytnout příslušné služby. Jakmile požádáte o zobrazení polohy zařízení a ta je zobrazena na mapě, můžete si zobrazit poslední polohu svého iPhonu po dobu 24 hodin po původním požadavku. Do 7 dnů od původního požadavku však společnost Apple tuto informaci vymaže.

Poznamenejte si důležité údaje

Dobrý nápadem je také poznamenat si na nějaké bezpečné místo IMEI kód svého telefonu, stejně jako jeho sériové číslo. Obvykle tyto údaje najdete v Nastavení ➡️O tomto telefonu ➡️ Status, v případě iOS zařízení pak v Nastavení ➡️ Obecné ➡️ Informace. Tyto údaje pak můžete v případě zcizení zařízení poskytnout policii ČR.

Telefon je pryč. Co teď?

1. Zavolejte si

Ze všeho nejdříve zkuste na svůj telefon zavolat nebo poslat zprávu. Díky tomu zjistíte, jestli se třeba nenachází ve vaší těsné blízkosti. Na Android zařízeních můžete z webového rozhraní použít Android Device Manager, u iOS zařízení pak web iCloud.

2. Zamkněte své zařízení

Pokud se vám zařízení neozvalo, příslušné weby rozhodně ještě neopouštějte. Můžete na nich totiž nastavit zprávu, která se zobrazí případnému nálezci. Sdělení by mělo obsahovat informaci o tom, že zařízení bylo ztraceno a výzvu, aby vás nálezce kontaktoval na alternativní telefonní číslo, skrze sociální sítě nebo na e-mail. Zvažte i zmínku o nálezném, která může navrácení zařízení urychlit.

Telefon můžete na dálku uzamknout, případně vymazat. Vymazání proveďte pouze v případě, že jste si jisti, že vám byl telefon ukraden.

3. Nahlaste ztrátu SIM karty

Pokud jste již veškeré hledání vzdali, případní nálezci mlčí, je potřeba zablokovat SIM kartu a vyžádat si novou se stejným telefonním číslem. Udělat to můžete jednoduše ve své Samoobsluze v sekci SIM karta.

Případně nám napište na podpora@gomobil.cz nebo zavolejte na 799 505 505 (pracovní dny 8-17). Ověříme vaše kontaktní údaje, zablokujeme starou SIM kartu, aby nedošlo k nezákonnému využití vašeho telefonního čísla a domluvíme se na zaslání nové SIM karty se stejným telefonním číslem.

UPOZORNĚNÍ: Pokud máte naši Předplacenku a nemáte SIM kartu zaregistrovanou, není v našich silách vám poskytnout stejné telefonní číslo. Doporučujeme vám proto při aktivaci vyplnit své údaje, případně Předplacenku zpětně registrovat. Nepřijdete tak nikdy o své telefonní číslo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *