Ministerstvo financí s ohledem na vývoj aktuální situace pozastavuje Elektronickou evidenci tržeb, a to po dobu stavu nouze a následujících třech měsíců. Pozastavení znamená, že žádný poplatník nebude muset evidovat své tržby a tato povinnost nebude nikterak kontrolována.
Ministerstvo financí již dříve avizovalo, že o tři měsíce fakticky odloží start závěrečné fáze EET, což byl krok, který vycházel z aktuální situace a sledoval cíl omezit návštěvy Finančních úřadů poplatníky. S ohledem na další vývoj situace, zejména uzavření či omezení fungování části provozoven, by mohlo docházet i ke komplikacím pro nyní již evidující poplatníky, a to například při zajišťování technické podpory nebo aktualizací certifikátů. Z tohoto důvodu přistoupilo Ministerstvo financí k dočasně úplnému pozastavení EET, bez ohledu na to, do které fáze evidence tržeb spadají, a to následovně:
➡️ Do dne ukončení nouzového stavu nejsou povinni plnit povinnosti o evidenci tržeb, s výjimkou povinnosti zacházet s autentizačními údaji, certifikátem pro evidenci tržeb a blokem účtenek tak, aby předešli jejich zneužití.
➡️ V období 3 měsíců ode dne ukončení nouzového stavu nejsou povinni plnit evidenční povinnost a povinnost umístit informační oznámení.
Důvodem prodloužení výjimky pro evidenční povinnost o další 3 měsíce je poskytnout poplatníkům dostatečný čas na přípravu na opětovné zahájení evidence tržeb, a také na její zahájení u poplatníků, kteří doposud povinnost evidovat tržby neměli.
Co znamená odložení startu závěrečné fáze?
Poslední vlna EET se měla týkat hlavně řemeslníků, kadeřnic, masérů, lékařů nebo účetních, kteří měli začít evidovat tržby od 1. 5. 2020. Díky zákonu, který schválila v úterý 24.3.2020 Poslanecká sněmovna, začnou evidovat tržby (v běžném, zjednodušeném či zvláštním režimu) až 3 měsíce ode dne ukončení nouzového stavu. Mají tak delší časový prostor na uskutečnění všech kroků, které musí učinit, aby mohli začít evidovat tržby.
Pro podrobné vysvětlení a podmínky jednotlivých titulů prominutí doporučujeme navštívit web Finanční správy nebo zavolejte na informační linku, která se dostupná (PO-PÁ 9:00-17:00) na čísle +420 225 092 392.
S čím ale Ministerstvo financí ani Finanční správa určitě nepomůže, je výběr EET pokladny, která bude ideální pro vaše podnikání. Proto vám přinášíme nezávislé srovnání EET řešení a zaměříme se i na to, na co si při jejich výběru dát pozor.
Tablet nebo pokladna?
O tom, jak robustní systém bude pro vás nejvhodnější, rozhoduje především velikost vašeho podnikání. Pro drobné podnikatele postačí kompaktní pokladna, případně obyčejný mobilní telefon či tablet a přenosná tiskárna, nic víc nebude potřeba. Pozor ale na unáhlená rozhodnutí. Využití běžného tabletu s příslušným softwarem zní lákavě, pokud není váš byznys jen občasným přivýdělkem, zátěž nemusí zvládnout. Vydrží váš tablet pravidelný ostrý provoz v rozsahu osm hodin denně? Malé a střední firmy se pak již zaměří na klasickou pokladnu, která pro ně řeší vše podstatné.
EET zadarmo?
Přemýšlíte o bezplatné mobilní aplikaci a myslíte si, že tak jednoduše vyřešíte povinnost EET? Upozorňujeme, že je to jen pro zdatné a odvážné. Na trhu najdete několik EET aplikací a je poměrně těžké rozpoznat, které jsou kvalitní. Co vše musíte při volbě zvážit:
➡️ Dneska je aplikace zdarma, ale co zítra nebo za měsíc?
➡️ Musíte si koupit tiskárnu. Víte určitě, že bude s vaší aplikací kompatibilní?
➡️ Aplikace může sbírat data z vašeho telefonu. Kdo je sbírá a co s nimi dělá?
➡️ Aplikace zdarma nemá žádnou podporu. Komu zavoláte a kde vám poradí, když se objeví problém?
➡️ Můžete u svého podnikání riskovat, že vývojář stojící za aplikací ji zítra nevypne?
Nechcete řešit tyto otázky? Proto je pro vás lepší poptat EET pokladnu, která vám nabízí komplexní řešení pro vaše podnikání.
Co by vás mělo před nákupem EET pokladny zajímat?
Rozhodnete-li se pro nákup EET pokladny, zajímejte se hlavně o to, zda firma disponuje dostatečným technickým zázením, servisem a zákaznickou podporou. Zjistěte si, zda je součástí pokladního řešení srozumitený manuál k instalaci zařízení a zda má firma vývojářské know-how a odborný personál.
Všechny tyto parametry totiž hrají důležitou roli. S příchodem EET se totiž objevila spousta garážových firem bez historie a zkušeností, které jen využívají obchodní příležitosti a až zařízení prodají, zmizí z trhu. A to by pro vás mohlo mít nedozírné následky od neexistujícího servisu až po to, že na server Finanční správy nemusí odcházet požadovaná data.
Zlatou střední cestou v EET pokladnách nabízejí řešení od našich spolehlivých partnerů. Jejich pokladní systém je jednoduchý a snadno ovladatelný systém, který je šitý na míru českým podnikatelům. Proto vám nenabízíme pouze jedno naše řešení, o kterém tvrdíme, že je to nejlepší, ale přinášíme nezávislé srovnání, které je nejlepší pro vaše podnikání.